W razie pojawienia się problemów z korzystaniem z portalu prosimy o zapoznanie się z najczęściej zadawanymi pytaniami użytkowników (FAQ - to skrót od angielskiego zwrotu frequented asked question). Można je znaleźć w dwóch lokalizacjach: na stronie głównej każdego WebEWIDa: lub w panelu każdego portalu internetowego WebEWIDa:
Film instruktażowy do składania wniosków przez Portal Komornika:
https://drive.google.com/file/d/18g5R4PaDEU8GOy3TkzbX4LF1lZNodZZY/view
Portal Komornika jest jednym z modułów aplikacji WebEWID. Pozwala komornikowi w prosty sposób sprawdzić czy konkretna osoba fizyczna bądź prawna widnieje w rejestrze Ewidencji Gruntów i Budynków. Okno portalu oraz okno zamówień uruchamiamy z poziomu panelu w lewej części okna przeglądarki.
Aby wyszukać osobę fizyczną lub prawną w Ewidencji należy skorzystać z filtra wyszukiwania w lewej części okna. Należy wpisać np. imię, nazwisko oraz nr PESEL. Jeżeli taka osoba nie pojawi się na liście to można spróbować samo imię i nazwisko/nazwa lub sam PESEL/NIP. Analogicznie dla osób prawnych.
Przed realizacją wyszukiwania otrzymujemy komunikat, który wymaga od nas podania sygnatury sprawy.
Aby złożyć zamówienie na informację z bazy danych EGiB należy użyć przycisku , a następnie uzupełnić odpowiednio poniższy formularz i kliknąć “Podsumowanie wniosku”
Następnie należy wypełnić formularz Podsumowania wniosku:
Otrzymamy komunikat potwierdzający złożenie zamówienia:
Jeżeli osoba nie istnieje to komornik może wygenerować raport o tym, iż nie znalazł tej osoby w ewidencji.
Komornik dostaje również informacje na temat osób, które widnieją w ewidencji, ale nie posiadają żadnych nieruchomości.
Zamówienia na informacje z EGiB trafiają do okna: Moje wnioski. Okno jest podzielone na dwie części. Część górna zawiera listę złożonych wniosków. W części dolnej natomiast znajdują się 3 zakładki (Przedmioty wniosku, Opłaty/faktury, Dokumenty wychodzące). Znajdziemy w nich informacje dotyczące zaznaczonego wniosku. Zakładka pierwsza i druga mają charakter informacyjny, w trzeciej natomiast znajdują się dokumenty przekazane dla komornika, które może pobrać po opłaceniu zamówienia (zaznaczamy dany dokument, a następnie klikamy przycisk ).
- umożliwia anulowanie złożonego wniosku
Po zaakceptowaniu nasz wniosek dostaje status “ANULOWANY”
Aby dokonać opłaty za materiały należy kliknąć przycisk . Wyświetla się okno zawierające listę wszystkich opłat.
Zaznacz rachunek/rachunki (gdy chcemy zaznaczyć kilka rachunków jednocześnie trzymamy klawisz Ctrl i wybieramy pozycje), następnie kliknij Opłać. Nastąpi przekierowanie na stronę, gdzie wybierzemy sposób płatności.
W przypadku, gdy transakcja z jakiegoś powodu nie zostanie zakończona opłata znajdzie się w zakładce „Trwające”.
Aby ją zrealizować należy ją zaznaczyć, a następnie kliknąć Anuluj transakcję (wówczas opłata wróci do zakładki „Do zapłaty”) i wykonać powyższe czynności ponownie.
Po opłaceniu zamówienia użytkownik może pobrać zamówione materiały, które znajdują się w zakładce “Dokumenty”